Listing 1 - 10 of 89 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Schoolbooks - Didactic material --- SLO --- 485.8 --- Economie --- Economie - Recht --- Marketing management --- bedrijfseconomie --- handboeken secundair onderwijs --- PXL-Education 2018 --- PXL-Education 2017 --- Didactics of economy --- Didactics of secundary education
Choose an application
Gert Biesta presenteert in dit boek een nieuwe benadering van hedendaagse kunsteducatie door te laten zien welke unieke mogelijkheden de kunsten bieden om in dialoog te zijn met de omringende wereld. Deze benadering gaat uit van onderwijzen als een proces van tonen, waarbij de docent aan de leerling laat zien wat er in de wereld goed, belangrijk of betekenisvol kan zijn om aandacht aan te besteden. Aan de hand van de 'Aktion' uit 1965 van Joseph Beuys, 'Hoe men afbeeldingen uitlegt aan een dode haas', waarvan veel afbeeldingen in dit boek zijn opgenomen, maakt Biest duidelijk hoe dit proces werkt.
Didactics of the arts --- art appreciation --- PXL-Education 2018 --- kunsteducatie --- cultuureducatie --- kunst en onderwijs --- 644 --- Leerplichtonderwijs - Secundair onderwijs: Kunst- en cultuureducatie
Choose an application
Discussies over opvoeding, vorming, onderwijs en opleiding zij niet weg te denken uit het maatschappelijk debat. Iedereen heeft er wel een mening over en dat zovelen hierin geïnteresseerd zijn is een goede zaak. Maar er is een verschil tussen het verdiepend inzicht en het zich verantwoordend uitspreken van de gevormde pedagoog en wat de krant of het nieuws op radio, tv en internet met oneliners haalt. In dit tweede deel van Inleiding in de pedagogiek komen achtereenvolgens de wetenschapsfilosofie, het rationalisme, empirisme en de positie van Kant aan bod, waarna ingegaan wordt op de fenomenologie, de geesteswetenschappelijke pedagogiek, de kritische theorie en kritische pedagogiek, de taalfilosofie, het postmodernisme en het posthumanisme. Deze in totaal tweedelige Inleiding in de pedagogiek, van de hand van auteurs uit Nederland en Vlaanderen, is bestemd voor studenten aan zowel hogescholen als universiteiten die zich willen verdiepen in de veelzijdige en complexe pedagogische problematiek. De inhoud is zowel relevant voor degenen die hiertoe professioneel opgeleid worden als voor wie er in een andere opleidingscontext mee in aanraking komt. Het brede gamma aan thema's dat de raakvlakken met andere (sub)disciplines ter sprake brengt, wordt aangevuld met een diepgaande bespreking van wetenschappelijke duidingen en vooronderstellingen.
432 --- Opvoedkunde. --- Pedagogiek. --- Theorethische opvoedkunde. --- Pedagogiek --- Opvoedkunde --- Theorethische opvoedkunde --- PXL-Education 2018 --- opvoedkunde --- pedagogiek --- Algemeen --- Vlaanderen --- Nederland --- Hoger onderwijs --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Emigratie --- Literatuur --- KHM --- overzicht --- onderwijskunde
Choose an application
Aardrijkskunde ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Aardrijkskunde --- Schoolbooks - Didactic material --- 485.6 --- 485.5 --- aardrijkskunde --- handboeken secundair onderwijs --- PXL-Education 2018 --- (075)91 --- (075)91 Schoolbooks geography --- Schoolbooks geography
Choose an application
SLO --- Schoolbooks - Didactic material --- 485.8 --- Economie --- handel --- Economie - Recht --- bedrijfseconomie --- handboeken secundair onderwijs --- PXL-Education 2018 --- Work --- Accounting --- Didactics of economy --- Didactics of secundary education
Choose an application
Choose an application
SLO --- Schoolbooks - Didactic material --- 485.8 --- Economie --- handel --- Economie - Recht --- bedrijfseconomie --- handboeken secundair onderwijs --- PXL-Education 2018 --- Commerce --- Business enterprises --- Industrial management --- Management --- Accounting
Choose an application
485.41 --- Fysica --- Natuurkunde --- Schoolbooks - Didactic material --- handboeken secundair onderwijs --- natuurwetenschappen --- fysica --- PXL-Education 2018 --- 5e leerjaar secundair onderwijs --- Lerarenopleiding --- Secundair onderwijs
Choose an application
Het officiële ScratchJr-boek is hét boek bij ScratchJr, de populaire gratis app waarmee jonge kinderen spelenderwijs leren programmeren. Door programmeerblokken aan elkaar vast te klikken, maken kinderen zelfstandig of samen met een volwassene hun eigen animaties, interactieve verhalen en dynamische games.
Programmeren --- ScratchJr (software) --- #PBIB:+117.50 --- Muzische vorming : Media --- Schoolbooks - Didactic material --- Muzische vorming : Media & ICT --- programmeren --- computers --- kinderen --- PXL-Education 2018 --- basisonderwijs --- informatica in het onderwijs --- informatica toepassingen --- #BSCH: vak: informatica
Listing 1 - 10 of 89 | << page >> |
Sort by
|